piątek, 28 marca 2014

Sposób na Alcybiadesa

Autor: Edmund Niziurski
Tytuł: Sposób na Alcybiadesa
Wydawnictwo: Firma Księgarska Jacek Olesiejuk
Ilość stron: 282
     Edmund Niziurski to polski prozaik, publicysta, dramaturg i scenarzysta. Jest autorem powieści dla dorosłych i młodzieży. Do popularnych tytułów zaliczamy: Niewiarygodne przygody Marka Piegusa, Awantura w Niekłaju  oraz Sposób na Alcybiadesa.
    Sposób na Alcybiadesa to lektura dla uczniów klas piątych szkoły podstawowej. Akcja powieści toczy się w szkole dla chłopców. Bohaterami powieści są : Marcin Ciamciara, Słabiński, Józio Pędzelkiewicz i Zasępa. Chłopcy są uczniami klasy ósmej A. Głównym bohaterem oraz narratorem powieści jest Marcin Ciamciara. Wydarzenia opisane w książce to jego wspomnienia  ze szkolnych lat. Uczniowie klasy ósmej A nie byli
 chętni do nauki, mieli najgorsze oceny z całej szkole. Chcąc przejść do następnej klasy potrzebowali sposobu na nauczycieli, ale czy można nauczyć się nie wkuwając? Według nich każdy nauczyciel ma swoją ,, piętę Achillesa", a zdobyty sposób pomoże im osiągnąć dobre oceny małym kosztem. Zdobycie sposobu okazało się bardzo trudne. Chłopców było stać tylko na kupno sposobu na Alcybiadesa - nauczyciela historii. Nie będę opisywać całej fabuły powieści, ponieważ odebrałabym czytelnikowi radość z czytania i napięcie literackie. Powieść została napisana z humorem.
   Lekturę mogę przeczytać również nauczyciele, zwłaszcza początkujący. Mogą dowiedzieć się jakich sposobów używają uczniowie wobec pedagogów, kiedy nie chcą się uczyć, a domagają się dobrych ocen.

3 komentarze:

  1. To jest jedna z niewielu lektur, które nie przeczytałam. Może po prostu miałam zły dzień, ale nie byłam w stanie jej dokończyć, a wiem, że jest wiele gorszych lektur :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam...ale to już zamierzchłe czasy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie czytałam... :<
    Choć sama nie wiem, czy powinnam się cieszyć czy nie ;/

    OdpowiedzUsuń

Theme by MIA