piątek, 21 lipca 2017

Właśnie dziś, właśnie teraz

Tytuł: Właśnie dziś, właśnie teraz
Autor: Karolina Wilczyńska
Wydawnictwo:  Czwarta strona

Powieść Właśnie dziś, właśnie teraz wygrałam w konkursie
Na stronie na facebooku Kto czyta nie pyta. Zadanie konkursu polegało na opowiedzeniu co robimy w wolnym czasie.
Napisałam wierszyk, który wygrał w konkursie!







Właśnie dziś, właśnie teraz!

Właśnie dziś, właśnie teraz odkładam zmartwienia,

Właśnie dziś, właśnie teraz dzień barw nabiera



Kiedy do ręki wezmę książkę,

I w świat wyobraźni przeniosę się

A na stoliczku kawka i ciastko

Uśmiecham się szybciutko



Właśnie dziś nadszedł czas na przyjemności

Właśnie teraz odskocznia od codzienności.

Na spacerek się wybiorę
Pieska ze sobą zabiorę
I zobaczę piękny świat
Co zadziwia mnie już parę lat

Właśnie dziś podziwiam przyrody piękno
Właśnie teraz zawołam  Dzień dobry, wiosenko!


Do opisu dodałam obrazek:


I w taki oto sposób książka dostała się w moje ręce!
Jako wstęp do twórczości Karoliny Wilczyńskiej przeczytałam właśnie tą pozycję, chociaż na wakacje planowałam Wędrowne ptaki. Zmieniłam jednak plany, gdyż tę książkę otrzymałam w pierwszej kolejności i słyszałam z różnych źródeł, że książka posiada motywację do życia. 
Powieść wciąga od pierwszej strony, tak że kartki przesuwają się w błyskawicznym tempie. Akcja dzieje się 26 maja w dzień matki, wtedy to dochodzi do tragedii, która splata ze sobą losy trzech bohaterek o różnych charakterach. 
Sonia - główna bohaterka ma silny charakter, który pozwala jej przetrwać najtrudniejsze chwile w sowim życiu. I to jej postawa jest takim motywacyjnym napędem do życia. 
Sabina ma charakter całkiem inny niż Sonia. Opieka nad starym ojcem, od którego nigdy nie usłyszy się ,,Dziękuję" powoduje, że dziewczyna traci zaufanie do ludzi.
Bronisława to starsza, wierząca kobieta, która cały czas ma nadzieję w przemianę swojego dorosłego syna Jerzyka.
Jak jest pięknie napisane na okładce, te trzy kobiety tęskniły za życiem, w którym jest się dla kogoś naprawdę ważnym.
Autorka w powieści stosuje sentencje np.:
uczciwość
nie popłaca, zły to ptak, co własne gniazdo kala, ale najbardziej trafną jest ta, że życie pisze własne scenariusze.
Książka Wilczyńskiej uczy między innymi o tym, aby się nie poddawać, wszystko robić z umiarem, bo każda przyjemność może stać się nałogiem. Gorąco zachęcam do przeczytania tej powieści, bo może właśnie ona zmieni pogląd na życie....
Powieść bierze udział w wyzwaniu nowości 2017








1 komentarz:

  1. Mam ją w planach :)
    Pozdrawiam :)
    http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Theme by MIA