czwartek, 2 lutego 2017

Pierwsza nominacja do LBA


1. Jaki film oglądałaś ostatnio? 
    La la Land. Oglądałam ten film, a dokładnie musical w kinie. Polecam z całego serca. 
2. Piosenka na dziś to...
Piosenka z bajki Kraina Lodu Mam tę moc
 
2. Do jakiego tytułu jaką piosenkę byś dobrała jako uzupełnienie całości?
Piosenka Kasi Sobczyk idealnie pasuje do powiastki filozoficznej  Antoine'a de Saint-Exupéry'ego pt.: Mały Książę
 

3.Wolisz książki jednotomowe czy serie? 
Lubię serie, bardzo interesują mnie dalsze losy ulubionych bohaterów. 

4. Za co lubisz książki?
Lubię książki za to, że przenoszą czytelnika w inny świat, w którym można zapomnieć o szarej rzeczywistości. Z książek można się wiele nauczyć.

5. Masz jakiś cytat, który Cię inspiruje?

7. Najbardziej romantyczna historia jaką znasz?
   Często wracam myślami do historii Ani i Gilberta i do tego cytatu: 
  A więc dzień dzisiejszy jest dniem narodzin naszego szczęścia – powiedziała Ania miękko. -Zawsze kochałam ten stary ogródek Heleny Gray, ale teraz będzie mi on jeszcze droższy.-Niestety, Aniu, będziesz musiała na mnie jeszcze długo czekać – rzekł Gilbert ze smutkiem. -Dopiero za trzy lata skończę medycynę, a wątpię, czy i potem będę mógł cię obsypać klejnotami i czy będziemy mogli zamieszkać w marmurowym pałacu.
Ania zaśmiała się serdecznie.- Nie pragnę brylantów ani marmurowych pałaców, pragnę mieć ciebie i tylko ciebie. Widzisz, jestem pod tym względem tak samo bezwstydna jak Iza. Ściany marmurowego pałacu zasłoniłyby mi widok na bezmiar przestrzeni moich marzeń. Czekać także się zgadzam. Czas oczekiwania mijać nam będzie szybko przy pracy i wspólnych marzeniach o przyszłości. O, te marzenia będą teraz słodkie!… .Gilbert przytulił ją do siebie i złożył na jej ustach pierwszy gorący pocałunek. Potem wolnym krokiem wrócili do domu niby para królewska, ukoronowana w krainie miłości. Przed nimi wiły się wąskie ścieżki ubarwione najbardziej uroczymi kwiatami, jakie kiedykolwiek kwitły, i osłonięte rozłożystymi konarami drzew w których wiatr zawodził melodię tęsknych wspomnień i słodkich nadziei na przyszłość."


8. Kupujesz książki czy pożyczasz?
 Często wypożyczam z biblioteki. Mam również swoją biblioteczkę z twórczością H. Sienkiewicza i    L. M. Montgomery. Dużo książek dostaję w prezencie od znajomych. 

9. Przeczytanie jakiej książki zajęło Ci najmniej czasu? 
    Nie pamiętam tytułu...

10. Udało Ci się zachęcić kogoś do czytania? 
     Moja siostra Gosia chętnie czyta książki nie tylko lektury, ale również powieści wyszukane przez siebie i te, które ja jej zaproponuję. 

11. Skąd u Ciebie miłość do literatury? 
  Skąd u mnie miłość do literatury? Najpierw poznałam historię Ani z Zielonego Wzgórza, która mnie urzekła i zakochałam się w twórczości Lucy Maund Mondgomery, a później poznałam twórczość    H. Sienkiewicza najlepszego wg mnie pisarza.  Pochłonęła mnie trylogia, którą czytałam po nocach i Qvo Vadis. Uważam książki za swoich przyjaciół, którzy nigdy nas nie zawiodą. 

Dziękuję za nominację Justowa










7 komentarzy:

  1. Cytat z Nemo jest genialny ;) Taki optymistyczny ;)
    La la land muszę zobaczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też zostałam nominowana do tego LAB i też moją odpowiedzią na 1 pytanie jest La La Land! Tylko, że mi się niestety nie podobał...

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny cytat! Również lubię czytać, ale mam mało na to czasu ;/!

    OdpowiedzUsuń
  4. LAB a nie LBA? Ja nie wiem :D planuję wybrać się do kina na Lalaland :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie zobaczyć ten sławny La la land :)
    A piosenki z Frozen słucham już od kilkunastu miesięcy, moja córka ją uwielbia :)
    PS. Nie wiem czy wiesz, ale polskie znaki w Twoim nagłówku mają inna czcionkę niż reszta. Przynajmniej tak jest na moim komputerze.

    OdpowiedzUsuń
  6. La la land jest cudowny! Jeden z moich ulubionych filmów ♥
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja wolę jednotomowe powieści niż serie, bo nie lubię tyle czasu czekać na kolejne tomy :)

    OdpowiedzUsuń

Theme by MIA